Sider

onsdag den 29. august 2012

Rundt om Vensholm

Da det ville blive for varmt at bygge kajak på værkstedet i dag, tog jeg ud fra Hestehoved og roede en tur omkring Vensholm.
Det var vindstille til jeg nåede ud i Langelandsbælt, hvor jeg fik lidt medvind. Til gengæld tog vinden til, da jeg roede tilbage, men tog lidt af igen da jeg nåede Sletnæs.
Øen er vanskelig at se på kortet. Vensholm er ca. 500 m. lang og ca. 50 bred med usædvanlige mange jordrugende fugle i yngletiden.
Den gamle sejlrende mellem Slotø og Vejlø
Jollebroen ved Lindelse
Et kig ind til et par af husene i Lindelse
Vensholm er nærmest en sandrevle ca. 1½ m. høj
I baggrunden Langeland
Denne og 2 andre af denne jolletype sejler ved og omkring fjorden, bygget af 3 glade amatører, der kan bruge deres hænder.
Skroget på disse 3 smakkejoller er støbt i glasfiber og derefter apteret af ejeren efter smag og behov. Smuk er den.
30 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar