Sider

onsdag den 19. september 2012

Med Jens på Maribosøerne

Vi har skabt tradition for en årlig kajaktur - Jens og jeg. Egentlig skulle den i år have været på Nakskov Fjord, men den kraftige vind i går gjorde, at vi valgte Maribo Søerne.
Da vi lagde kajakkerne i vandet ud for Maribo Kajakklub og roede ud, havde vi nogle krappe søer ind fra siden, der gjorde, at jeg forberedte mig på en kæntring. Det varede dog ikke længe før jeg vænnede mig til de uvante bølger og vi fik en fantastisk dag i dette så usædvanlige smukke område.

Hele Søndersø og efter frokosten Nørresø. En tur på 17 km.
Det er muligt at ro i læ af de mange øer, men i åbent farvand, var det med lav pagajføring, da vinden her flåede godt i pagajen.



Kaffe/bassepause nogenlunde samme sted som sidste år
Jeg tog ingen billeder hvor vinden havde frit spil, men her i læ af løv og sivskoven, var det som en varm stille sommerdag.
Efter frokosten tog vi turen gennem en å under flere broer, inden vi gled ud i Nørresø.
Malerisk åløb
Under Sydmotorvejen
Ikke alle steder var der lige meget plads.
Maribosøerne er som Nakskov Fjord havørnenes rige og vi fik da også lov til at se denne så imponerende fugl på tæt hold.
Og nu den rene luksus: Bad og omklædning i klubhusets omklædningsrum og derefter kaffe og frøsnappere og en god snak i opholdsstuen.
Jo, gode traditioner er værd at holde fast i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar