Sider

torsdag den 18. juli 2013

Skoleskibet "Danmark" i Nakskov

Denne tekst (kan gøres større) fik mig til at tage på vandet, for at se dette smukke skib

Skoleskibet "Danmark"
Uden sejl er det også smukt
med en lang og bred række af både, der fulgte skibet i havn.
Der var en enorm interesse for skibets ankomst, for selv om der er en del trafik på havnen af relativ store fragtskibe, blev det for nakskovitterne en særlig dag. ( Jeg tror endda der var flere end da kongeskibet gæstede havnen) Denne gang blev der også saluteret på både land og fra agterdæk.
Jeg plejer på mine roture at få frisk luft, men med de store mængde af motorbåde, var det så som så med den.
De eneste sejlskibe der kom ind ved vindens hjælp, var de 2 lokale træskibe "Johanne" og "Emanuel", jeg mødte da jeg roede ud af havnen,
"Johanne"
"Emanuel"
Det eneste jeg p.t. kan finde om skibet, er på facebook

9 km.
Folketidende viser en billedserie mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar