Sider

tirsdag den 28. april 2015

Tak for turen

Der er mange ting at ordne, når man har hus og have.
Når vejret var som i går, måtte jeg efterlade den dårlige samvittighed herhjemme og tage på vandet.
Mens jeg stod og kreerede en gastronomisk madpakke, ( leverpostej med ost:) ringede Karen, der havde fået samme ide som mig og vi gjorde derfor en fælles tur på fjorden.

 Billederne blev mørke og grumsede, men det ødelagde ikke turen
Tog fra Hestehoved i let nordlig vind. Her passerer vi Rommerholm, der snart er skidt helt ihjel af den forhadte og for nogle elskede fugl skarven.

Her på østsiden af Enehøje fandt vi et godt sted med læ og nød maden, udsigten og den sol der i ny og næ lod sit lys skinne over os.
Vi var godt klar over, at vinden ville tage til i løbet af dagen, men ikke mere end 6 m/s. Så ingen grund til bekymring.
Vi roede nord om Enehøje, for på vestsiden at få glæde af rygvinden, men vinden var nu gået om i vest og nok mere end 6 m/s, der gav nogle rimelige bølger ind fra højre side. Vandet var stadig koldt og for en uge siden fandt jeg ud af, at mine rul ikke sidder lige i skabet, men kun en enkelt gang var jeg ved at overgive mig i bølgernes vold. Her blev en variation af støttetag afprøvet.
Da vi rundede sydspidsen af øen, var det med fuld drøn hjemover.
Tak for turen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar