Sider

søndag den 3. april 2016

Gammel køgedreng


Flyttede fra Køge i 1957, da jeg blev indkaldt som soldat og flyttede aldrig tilbage til byen igen, men har boet henholdsvis København, Stevns og Nakskov. Så mistet forbindelsen helt har jeg ikke og nyder da også stadig at komme i området.
Efter jeg flyttede til Nakskov, er det sjældnere jeg besøger byen og har derfor ”hængt Køge op" i min spisekrog.
Nostalgi, ja det er det vel og måske en slags hjemve.



Malerierne af Elith Bowall er måske ikke den store kunst, men det er mine foto af dem heller ikke.
Køge Å har jeg som dreng roet på mange gange, dog kan jeg ikke huske dette motiv

men dette er C.F. Petersens bro

og her fra Strandskoven med Køge i baggrunden

Peder Resens kort fra 1677 og et stik af Erik Heding

samt et parti fra Tryggevælde Å. Jeg mener den gule gavl, er fra den tidligere maskinfabrik ved Vallø Strand

Ingen kommentarer:

Send en kommentar