Sider

fredag den 29. juli 2016

Windows 10 & kajaktur

Jeg sværger til den stationære. Den er altid samme sted, der er altid strøm på, området omkring den er uoverskueligt for andre end mig selv, der er tilsluttet 2 skærme og så kaster jeg mig ikke over den uafbrudt.
Den bærbare ligger inde i stuen et sted, den er langsom, der mangler altid strøm, den har et lille tastatur, men så forsøgte jeg at downloade Windows 10, så den kunne blive lige så hurtig som den stationære.

På den stationære var det meget nemt og hurtigt at installere 10eren, men den bærbare gav problemer.
Jeg startede ved 10-tiden med flere forgæves forsøg, men så med et gik der hul på bylden, da klokken var blevet 15:30, manglede der kun een % af installationen. Det gjorde der også kl. 16:30, hvilket bevirkede at jeg smed kajakken på taget af Peugeoten og da jeg kom hjem efter nogle timer kl. ca. 21:30 stod den bærbare stadig og tyggede på den sidste %. Derfor lukkede jeg for lortet og spildte de sidste par timer på fjernsynet.

Du kan klikke på et billede og derefter bruge piletasterne.
En favoritrute for mange af os, der bruger fjorden

Slotø set fra nordøst
Et svalende bad fra Enehøje

Slotø set fra syd på hjemturen

En dårlig computerdag men en fantastisk sommeraften.

Sidste: Den bærbare kom så langt i installationen af Windows 10, at den har fjernet Windows 7. Så nu er der vel kun, at aflevere den på genbrugen???
Allersidste: Den skulle bare ha´ en genstart og så var der liv i den igen.

2 kommentarer:

  1. Smukke billeder og dejlig tur omkring Enehøje! Det var helt rigtigt en smuk sommeraften. Jeg sad bare i en bil på vej hjem fra Jylland, men nød himlens farver og drømte mig tilbage til mine kajakdage på Oure for en uges tid siden : ) Fortsat god sommer! MH, Britta

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Britta.
      I kajakken er vi tæt på vand og kommer nemt i land.
      Også god sommer til dig.
      Erik

      Slet